Passie voor retail

Coaching en Training

Ondernemers en bedrijfsleiders geven aan dat medewerkers het belangrijkste kapitaal zijn. De meest succesvolle retailers in Nederland, maar ook daar buiten beseffen dat. Er wordt zeer veel geld gestoken in kennis en het opdoen van ervaring, maar hoe zit het met het gedrag 

Wanneer u uw medewerkers wilt ontwikkelen tot een team dan komen naast kennis en ervaring ook andere onderdelen om de hoek kijken. Door middel van interactieve workshops geef ik daar aandacht aan. Het trainen kan in kleinere en grotere groepen. Vooraf  bepaalt RexDam met u het doel en de wijze waarop dit behaald moet worden.

Tijdens de bijeenkomsten komen onderwerpen als collegialiteit, flexibiliteit, samenwerken, klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en klantgedrevenheid ruimschoots aan de orde.

Loyale klanten krijg je niet zomaar, daar moet je hard voor werken. In een tijd waarin internet een steeds belangrijkere rol speelt en klantentrouw afneemt vraagt dit in een fysieke winkel om HET onderscheid. De klant moet zich echt klant voelen, koning, maar dan moet u uw medewerkers centraal stellen. Dit betekent trainen, voordoen, volgen en herhalen. Zo ontwikkelt uw team zich tot een excellent team.

Binnen een organisatie mag het niet aan kennis ontbreken. Door goede opleidingsplannen en de juiste begeleiding kunnen personeelsleden excelleren. Als leider van de organisatie mag u dit faciliteren. Mensgericht Leiderschap inhoud geven door dienend leider te zijn. Dit betekent: heldere doelen bepalen en anderen helpen om deze op hun niveau en de eigen werkplek te kunnen realiseren. Omzet, brutowinst, marge en loonkosten zijn daarbij de sleutelbegrippen.

Medewerkers kunnen hun idealen verwezenlijken wanneer de leider de juiste gereedschappen aanreikt en mogelijkheden geeft om binnen de eigen afdeling te ondernemen: Dienend Leiderschap.